Segala puji hanya bagi Allah, kami memuji-Nya, memohon pertolongan dan ampunan kepada-Nya, kami berlindung kepada Allah dari kejahatan diri kami dan dari keburukan amal perbuatan kami. Barangsiapa yang Allah beri petunjuk, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya, dan barangsiapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya petunjuk.
Aku bersaksi bahawasanya tidak ada ilah yang berhak diibadahi dengan benar kecuali Allah, tidak ada sekutu bagi-Nya, dan aku bersaksi bahawasanya Nabi Muhammad S.A.W adalah hamba dan rasul-Nya.
Sesungguhnya sebenar-benar ucapan adalah Kitabullah (Al-Quran) dan sebaik-baik petunjuk adalah petunjuk Muhammad (As-Sunnah). Seburuk-buruk perkara adalah yang diada-adakan (dalam agama), setiap yang diada-adakan (dalam agama) adalah bid'ah, setiap bid'ah adalah sesat, dan setiap kesesatan tempatnya di neraka.

Monday, August 16, 2010

Kurniakanlah Kekuatan Padaku Ya Allah..



Saya mencari-cari kekuatan itu.. Dimanakah ia?? Telah hilangkah ia??? Mana diri saya yang kuat??
Saya kata nak jadi seorang yang TABAH, SABAR dan KUAT...
Saya mesti dapatkannya semula... Saya tahu, kekuatan yang saya cari itu ada dalam diri ini... Bila ujian menimpa, ia akan menjelma..


Hari ini, bersamaan 6 Ramadhan 1431H, merupakan hari yang paling menguji... Seolah-olah kekuatan itu telah hilang... Tapi, mujurnya ia masih ada di situ... Masih ada dekat di hati ini... Walaupun pedih untuk mendapatkannya, Alhamdulillah saya berjaya..


Ya Allah, aku redha atas segala ketentuanMu, ketentuanMu adalah yang terbaik walaupun ia begitu menyakitkan..
Hanya Engkau yang lebih mengetahui... Namun biarlah ia menjadi suatu rahsia, yang akanku simpan sebagai kenanganku.. Hanya beberapa orang tertentu yang mengetahuinya. Pada yang lain, saya minta maaf.. Bukan bertujuan untuk mengelak atau menyembunyikan... Tapi rasanya ia lebih baik begitu.. Biarlah segalanya berlalu dengan masa... Yang penting, sabar..



Saya yakin, jika Allah telah menetapkan sesuatu... Pasti ia akan berlaku.. Tak kiralah suka atau tidak, saya perlu menerimanya.. Jadi, saya redha dengan ujian ini. Mungkin Allah ingin menguji... Allah ingin saya menjadi lebih baik.. Saya tahuuu.. Allah sayangkan saya... Ramai orang sayangkan saya.... Allah mengubah saya melalui ujianNya.. Jadi saya mesti tabah, kan??


Saya mesti belajar untuk melayan orang dengan lebih baik, bercakap dengan lebih jelas dan teratur, dan paling penting saya perlu mengawal emosi... Saya tak nak kehilangan segala-galanya nanti disebabkan kegagalan mengawal emosi.. Walaupun lepas ni saya merasa sangat kesunyian, saya akan cuba untuk mengisi kesunyian itu dengan perkara-perkara yang lebih berfaedah. InsyaAllah.. Kawan2 saya kan ada... Betul tak?


Kawan-kawan selalu cakap yang saya ni tabah.. Tapi, betul ke? Saya sendiri tak tahu saya ni betul-betul tabah dan kuat untuk menghadapi segalanya. Yang saya tahu, saya akan cuba walaupun pedihnya terasa di dalam hati... 


Saya yakin sesuatu, jika kita melepaskan sesuatu itu pergi kerana Allah, Allah pasti akan mendatangkannya kembali kepada kita dengan keadaan yang lebih baik atau Allah akan memberikan sesuatu yang lebih baik daripada apa yang DIA ambil dari kita.. Sebab Allah hanya inginkan yang terbaik untuk kita.. Dan perlu kita ingat, setiap sesuatu adalah milik Allah jua, bukan milik kita.... Wallahu'alam..

No comments: