Segala puji hanya bagi Allah, kami memuji-Nya, memohon pertolongan dan ampunan kepada-Nya, kami berlindung kepada Allah dari kejahatan diri kami dan dari keburukan amal perbuatan kami. Barangsiapa yang Allah beri petunjuk, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya, dan barangsiapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya petunjuk.
Aku bersaksi bahawasanya tidak ada ilah yang berhak diibadahi dengan benar kecuali Allah, tidak ada sekutu bagi-Nya, dan aku bersaksi bahawasanya Nabi Muhammad S.A.W adalah hamba dan rasul-Nya.
Sesungguhnya sebenar-benar ucapan adalah Kitabullah (Al-Quran) dan sebaik-baik petunjuk adalah petunjuk Muhammad (As-Sunnah). Seburuk-buruk perkara adalah yang diada-adakan (dalam agama), setiap yang diada-adakan (dalam agama) adalah bid'ah, setiap bid'ah adalah sesat, dan setiap kesesatan tempatnya di neraka.

Monday, March 29, 2010

Kesunyian..



Kesunyian...
Perasaanku ini terasa begitu hening
dan sunyi di malam ini..
Mengapa tiba-tiba?
Entahlah..Aku tak pasti..

Ku terbayang akan dosa-dosaku..
Aku tertekan dengan kerja seharianku..
Aku menyesal akan perbuatanku...
Sudikah Kau memaafkanku Ya Allah?

Aku merasakan diriku hina
Diriku keji..
Lantaran dosa yang aku lakukan..
Juga lantaran diri yang mungkin lebih menyayangi makhlukMu
Melebihi diriMu..
Mengapa aku begini?
Sedangkan Kau amat baik padaku..
Memberikan aku segala-galanya.



Namun,
Bagaimana dosa-dosaku?
Masihkah taubatku diterima?
Setelah sekian kali aku terus melakukan dosa padaMu Ya Allah?
Layakkah aku Ya Allah...

Tidak dapat aku meluahkan..
Betapa gusarnya hatiku ini..
Disaat aku memikirkan
Dosa-dosaku yang tak mungkin
akanku ceritakan pada mereka yang tidak memahami..

Hanya Engkau yang Maha Mengetahui
Hanya Engkau yang mengerti..
Engkaulah kekasihku yang paling agung..
Aku mohon ampun padaMu
Atas segala dosaku Ya Allah..

Namun,
Syukur padaMu Ya Allah..
Kau menunjukkan aku jalan kebenaran
Memimpin aku ke jalan taqwa
Memenuhi segala keinginanku..

Semoga aku kan terus berubah
Menjadi lebih baik
Hanya untukMu Kekasihku..
Bukan kerana yang lain..
Kerana...
Yang kuharapkan adalah keredhaan dan cinta dariMu..

No comments: