Segala puji hanya bagi Allah, kami memuji-Nya, memohon pertolongan dan ampunan kepada-Nya, kami berlindung kepada Allah dari kejahatan diri kami dan dari keburukan amal perbuatan kami. Barangsiapa yang Allah beri petunjuk, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya, dan barangsiapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya petunjuk.
Aku bersaksi bahawasanya tidak ada ilah yang berhak diibadahi dengan benar kecuali Allah, tidak ada sekutu bagi-Nya, dan aku bersaksi bahawasanya Nabi Muhammad S.A.W adalah hamba dan rasul-Nya.
Sesungguhnya sebenar-benar ucapan adalah Kitabullah (Al-Quran) dan sebaik-baik petunjuk adalah petunjuk Muhammad (As-Sunnah). Seburuk-buruk perkara adalah yang diada-adakan (dalam agama), setiap yang diada-adakan (dalam agama) adalah bid'ah, setiap bid'ah adalah sesat, dan setiap kesesatan tempatnya di neraka.

Monday, July 25, 2011

Jom Exercise!!



Hari ni, cukup 2 bulan saya berusaha menurunkan berat.. Tanpa senaman.. Ok.. Dah turun dah dekat 6 kg dalam masa 2 bulan.. Tu pun main-main je.. Tak serius.. But, thanks HERBALIFE, Thank You ALLAH!!

Mulai minggu ni, saya nak mulakan latihan untuk shape up badan ni pulak la.. Lagipun nak bagi cepat sikit berat ni turun.. Agak-agaknya dah tepu kot lemak-lemak dalam badan ni semua..


Masa mula-mula makan herbalife 2 bulan lepas.. Berat saya hampir 71 kg.. Hehe.. Berat giler kan?? Dengan tinggi 161cm.. Sekarang berat yang paling rendah setakat ni 64.9 kg..

Berat sasaran adalah 55kg - 58kg.. Maknanya lebih kurang lagi 8 - 10 kg to go.. Chaiyok Farha Chaiyok!! Yakin boleh.. Dengan makanan HERBALIFE yang sihat dan bagi energy.. Ditambah pula dengan penjagaan makanan yang seimbang, minum air at least 3.5 liter, dan bersenam.. INSYAALLAH!!

Pasti boleh, bila badan sihat dan cergas, baru mudah untuk beribadah kepada ALLAH dan buat kerja-kerja yang lain kan.. Kita kena jaga tubuh badan yang ALLAH bagi ni sebaiknya..

Hmm... This is my schedule:

Gym (1 jam) = Selasa & Khamis..
Skipping (700 kali, dalam bilik) = Isnin, Rabu, Jumaat, Sabtu Ahad

Jom kawan-kawan, sape yang nak turun berat badan.. Meh la join sekali..
All the Best!!

1 comment:

Unknown said...

bersemangatnya kamu nak menurunkan berat badan cik farha oi..mkn herbalife lagi, mahal tuuu...

semoga berjaya mncapai berat yg diidam2kan. :)

chaiyok ;0