Segala puji hanya bagi Allah, kami memuji-Nya, memohon pertolongan dan ampunan kepada-Nya, kami berlindung kepada Allah dari kejahatan diri kami dan dari keburukan amal perbuatan kami. Barangsiapa yang Allah beri petunjuk, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya, dan barangsiapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya petunjuk.
Aku bersaksi bahawasanya tidak ada ilah yang berhak diibadahi dengan benar kecuali Allah, tidak ada sekutu bagi-Nya, dan aku bersaksi bahawasanya Nabi Muhammad S.A.W adalah hamba dan rasul-Nya.
Sesungguhnya sebenar-benar ucapan adalah Kitabullah (Al-Quran) dan sebaik-baik petunjuk adalah petunjuk Muhammad (As-Sunnah). Seburuk-buruk perkara adalah yang diada-adakan (dalam agama), setiap yang diada-adakan (dalam agama) adalah bid'ah, setiap bid'ah adalah sesat, dan setiap kesesatan tempatnya di neraka.

Sunday, July 8, 2012

Kenduri Kesyukuran..


Geng Lab ento bersama Prof.. Tapi Jurukameranya takde dalam ni.. Hehe


Alhamdulillah.. Semalam pi kenduri kesyukuran supervisor saya kat Bandar Bharu Kedah.. Ramai jugak yang pi tu.. Semuanya geng-geng lab Ento.. 13 orang tak silap.. Naik empat buah kereta.. Tiga bertolak sekali.. Satu lagi sampai lewat sikit.. Marcela dan "kawannya".. Hehe.. 


Kami semua berkumpul kat lab pukul 11 pagi, dan bertolak lebih kurang pukul 11.15 pagi camtu.. Pukul 12 tengah hari sampai kat Bandar Bharu, rumah mak ayah Prof.. Tapi, ayah prof dah takde.. Baru meninggal tahun lepas..

Rumah Adik Prof.. Cantikkan?
Sampai kat sana je, kami terpikat dengan kecantikan design satu rumah ni.. Sangat cantik bata pada dinding luar rumah tu.. Rumah adik Prof kalau tak silap.. Sebelah rumah kenduri..

Makanan kat sana sangat banyak sampai tak muat nak ambik semua.. (Huhu.. tamaknya la kan..). Ada kari ikan + terung (macam kenal je terung tu.. Kekeke..), ada ayam goreng, masak lemak pisang (masakan orang kedah), hati ayam, petai, jering, sambal dll.. (Tapi, petai, jering dan sambal saya memang tak pernah makan seumur hidup.. So, memang tak ambik..)

Tapai.. :)
Yang paling best, masa makan tapai.. Sampai 4 bungkus tapai saya makan sorang.. Orang lain makan 1 atau 2 je.. Hamek kau.. Dulu bukan main lagi 'anti' kat tapai.. Nak muntah la, tak lalu nak makan la.. Skarang dah suka pulak... Betul la kan, kalau mula-mula kita tak suka something tu, tak semestinya kita takkan suka sampai bila-bila kan? Silap-silap hari bulan boleh jatuh cinta tak sudah.. (Ni masuk mood jiwang la plak.. Hihi..)

Pastu, makan punya makan.. Tiba part sembang-sembang pulak.. Keluar semua cerita hantu bagai.. Hantu School Bio la, hantu penanggal la.. Tah camne, boleh masuk bab orang Afrika tak mandi.. Ishh3.. Ni cerita Haimi la ni.. Kelakar pun ada.. :D

Bila jam menunjukkan pukul 2.30 petang, kami pun berkira-kira la untuk berangkat.. Tapi, sempat lagi berposing kat depan pintu rumah pulak kan.. Saya selaku 'Jurugambar Lab' (yang tak bertauliah) ni pun memainkan peranan.. Huhu.. Walaupun kamera Nikon Coolpix 12.2 pix je.. (Bukan DSLR pun..). Tapi, nasib baik ada juga kamera kan.. Kena bersyukur Farha.. Ingat tu.. (Hidup kena bersyukur & qannaah pada apa yang telah ada ye kawan-kawan..)

Kesian sangat kat diorang.. :(
Masa nak balik tu jugak, nampak sarang burung dengan anak-anaknya sekali.. Tiga ekor.. Kesian sangat.. Diorang lapar kot.. Sob3.. Rasa nak nangis je tengok anak burung tu.. Sabar ye nakk.. Mak korang p cari makan tu.. :(

Setelah berangkat pulang dengan kereta yang dipandu oleh pemandu yang terer lagi 'professional', Dhiya, kami selamat tiba di USM pukul 3 lebih gitu.. Hehe.. T.Q Dhiya sebab drive pi dan balik.. 


Sekian.. Alhamdulillah..

2 comments:

D.S.R said...

hehe akak, thanks jugak tk gamba2 neh..seronok dpr lab outing rmai2 cmni.. =) semoga ukhwah kita semua bkekalan slamnya =)InsyaAllah

Ummu Aiman said...

Sama-sama Dhiya.. :)